De meest gestelde vragen over het betalen van uw ebike

Staan de vraag en het antwoord hier niet tussen, aarzel niet om uw vraag te stellen op onze contactpagina

Wij proberen onze Fietsen zo goedkoop mogelijk aan te bieden aan onze klanten. Afbetalingsplannen en/of leningen zorgen voor een hoge administratieve last. Daarnaast ook de telefonische opvolging van de betalingen. Die kosten zouden we dan moeten doorrekenen en daar passen we voor. Heel wat banken bieden goedkope fietsleningen aan. Die leningen worden doorgaans vlot goedgekeurd. Wellicht zal de bank u vragen naar een bestelbon/factuur. Die kan u bij ons krijgen, zodat alles snel verloopt. Ga daarvoor naar de contactpagina en bezorg ons uw gegevens. Dat zijn naam-voornaam-adres-email + type fiets en kleur.

Ja, u kan zowel met eco- als consumptiecheques betalen. Zowel de papieren als elektronische versie van Monizze, Sodexo en Edenred. Het speelt geen rol hoeveel het precies is. Het restant kan worden betaald met cash, bancontact of kredietkaart. Onze leveringsdienst heeft een mobiele betaalterminal mee. Bij bestelling geeft u best “betaling met eco cheques” aan en dan passeert de bestelling. Na de bestelling wordt contact met u opgenomen voor de levering.

Wij aanvaarden VISA, Mastercard, Bancontact. Daarnaast kan je ook betalen via KBConline, iDeal, Belfius Direct en ING online. Ook eco en consumptiecheques worden aanvaard. Cash betalen kan tot 3.000 EUR. In het laatste geval duidt u dan best “betaling met eco cheques” aan bij de bestelling. American Express kaarten behoren niet langer tot de betalingsmogelijkheden.

Als de betaling er niet goed doorkomt, ligt dat vaak aan de limiet op uw bank- of kredietkaart. Banken werken vaak met dag -en weeklimieten. Op het moment dat u daarover gaat, blokkeert men de betaling. In 99% van de gevallen is dat de reden.

U kan dan best naar uw bank bellen om de limiet (tijdelijk) te verhogen en dan opnieuw proberen te bestellen. Mocht het na enkele pogingen nog steeds niet lukken, contacteer ons dan even via de contactpagina, zodat we uop een andere manier kunnen verderhelpen.

Wij werken met het gerenommeerde Mollie om de betalingen te verwerken. Noch Groepaanbod, noch Minerva zien uw bankgegevens, rekeningnummers enz… De betaling komt bovendien terecht op de rekening van Minerva Cycling NV, zodat u zeker bent van alle aangeboden garanties.

Groepaanbod bestaat intussen ook enkele jaren en heeft intussen duizenden bestellingen verwerkt.

U kan dat bij de sites zien aan https:// (dan weet u dat het veilig is)

Wij werken met het gerenommeerde Mollie om de betalingen te verwerken. Noch Groepaanbod, noch Minerva zien uw bankgegevens, rekeningnummers enz… De betaling komt bovendien terecht op de rekening van Minerva Cycling NV, zodat u zeker bent van alle aangeboden garanties.

Groepaanbod bestaat intussen ook enkele jaren en heeft intussen duizenden bestellingen verwerkt.

U kan dat bij de sites zien aan https:// (dan weet u dat het veilig is)

Wil u graag een factuur voor de aankoop van uw ebike? Dan stuurt u een mail naar info@minerva.be met een kopij van uw bestelbon of orderbevestiging. Heeft u een bedrijf of bent u zelfstandige? Vergeet dan niet om uw ondernemingsnummer mee te sturen, samen met het adres waarop uw zaak geregistreerd staat.

De fiets wordt geleverd van zodra dat die betaald werd. Enkel wanneer er sprake is van betaling met eco/consumptie cheques, kan er worden betaald bij levering.  Maar in geen geval NA betaling.

Minerva neemt geen oude (Elektrische) Fietsen meer over. Die fietsen moeten nagezien worden, eventueel hersteld en in veel gevallen moet de batterij worden vervangen. Dat is de grootste kost aan een fiets en samen met de overnameprijs zouden we daar meteen een pak moeten aan toesteken. De nieuwe fietsen bieden niet die marges, om dat te kunnen compenseren.

U zal meer krijgen als u uw oude fiets zelf gaat aanbieden via de tweedehandssites zoals 2dehands.be