Een overzicht van de meest gestelde vragen

Staan de vraag en het antwoord hier niet tussen, aarzel niet om uw vraag te stellen op onze contactpagina

De wettelijke garantie bedraagt 2 jaar. Via groepaanbod heb je nog een jaar extra garantie. Dus 3 jaar in totaal op alles (werkuren, materiaal en onderdelen). Uiteraard in zoverre de fiets “normaal” werd gebruikt. De garantie begint te lopen vanaf de datum van levering, niet de aankoopdatum. Zo win je weer een week!

Heb je pech? dan kan je voor de garantie terecht op www.servicebike.be  Hou steeds je kasticket, orderbevestiging of factuur bij de hand.

Heel belangrijk: laat geen andere fietsenhersteller aan de fiets werken en/of begin er ook zelf niet aan. Anders riskeer je dat de garantie komt te vervallen.

De garantie op de Minerva Fietsen houdt in dat je garantie hebt op:

  • Batterij
  • Motor
  • Drager
  • Velg
  • Versteller
  • Kettingkast
  • Slot
  • Spaken
  • Stuurpen
  • Zadelpen
  • Velglint
  • Trapas
  • Dynamo
  • Zadel
  • Achterderailleur
  • Remkabel
  • Ketting
  • Pedalen

 

 

Heb je pech? dan kan je voor de garantie terecht op www.servicebike.be  Of bel 051 42 30 17 Hou steeds je kasticket, orderbevestiging of factuur bij de hand.

Heel belangrijk: laat geen andere fietsenhersteller aan de fiets werken en/of begin er ook zelf niet aan. Anders riskeer je dat de garantie komt te vervallen.

Kan ik na de garantie nog bij jullie terecht?

Waar vind ik het chassisnummer voor de verzekering en garantie van mijn Minerva ebike?

Kan de garantie op mijn fiets vervallen?

 

Uiteraard! Na de garantieperiode van 3 jaar kan je nog steeds terecht bij één van onze fietsherstellers. Het is dan echter wél betalend. Je kan steeds op voorhand een offerte/prijsraming vragen aan hen, zodra je weet waar je aan toe bent.  Je kan daarvoor ook terecht op www.servicebike.be

Liever naar jouw eigen fietshersteller? dat kan ook! vermits de garantieperiode verlopen is, kan dat zonder risico. Onze ervaring leert echter dat zij onze fietsen iets minder goed kennen en/of liever hun eigen merken eerst herstellen. Vraag dus zeker of ze het willen doen en tegen welke prijs/levertijd.

Het chassisnummer (of serienummer) voor de verzekering en garantie, kan je onderaan de fiets vinden tussen de kabels door. Het beste kan je hem even op zijn kop zetten. Zo lees je vlot het nummer. Het chassisnummer is een uniek nummer waarmee je fiets kan worden geïdentificeerd. Ondermeer de politie gebuikt het nummer om de eigenaar terug te vinden. Idem voor de verzekeringen.

Een andere reden is het terugvinden van de historiek van de fiets (waar geproduceerd, welke type, jaar enz). Vroeger stond het nummer eerder op het frame van de elektrische fiets, maar dat werd in 2010 verplicht vervangen door een serienummer.

Hieronder waar je het chassisnummer van de Minerva ebike kan vinden. Onderaan de fiets of op een sticker tussen de kabels door aan de motor.

Kan je het nummer niet vinden? Neem contact op www.servicebike.be

Chassisnummer Minerva ebike

chassisnummer Minerva ebike

Wij werken met het gerenommeerde Mollie om de betalingen te verwerken. Noch Groepaanbod, noch Minerva zien uw bankgegevens, rekeningnummers enz… De betaling komt bovendien terecht op de rekening van Minerva Cycling NV, zodat u zeker bent van alle aangeboden garanties.

Groepaanbod bestaat intussen ook enkele jaren en heeft intussen duizenden bestellingen verwerkt.

U kan dat bij de sites zien aan https:// (dan weet u dat het veilig is)

Je kan je garantie kwijtspelen ingeval van ongeval, vandalisme of oneigenlijk gebruik van het toestel (bijvoorbeeld door zeewater rijden, van de troittoirs rijden, fiets continu onbedekt buiten laten staan…)

Ook wanneer niet-geautoriseerde personen, zoals andere fietsherstellers, aan het toestel gesleuteld hebben en daardoor schade berokkend hebben aan de fiets.